Wil jij lid worden?Meld je snel aan op deze website en kom gratis naar het startevent van de Vereniging VSP op 10 oktober a.s. waarin naamsbekendheid voor ons vak centraal staat. Je ontmoet tevens andere leden.

Samen bereiken we meer!

Het vak van Support Professional is aan grote veranderingen onderhevig door digitalisering, automatisering en zelfs robotisering van administratieve taken. Veel Support Professionals ontwikkelen zich door nieuwe kennis te verkrijgen over deze ontwikkelingen. Hoe ze locatie-onafhankelijk inzetbaar zijn en met een ondernemersmindset meedenken, sparren over het realiseren van doelen en zelfs advies geven aan hun opdrachtgevers / werkgevers. Waarbij werken in de cloud met SaaS tools een belangrijk onderdeel is van hun kennis en vaardigheden om tijd en kosten te besparen.

Sommigen kiezen om deze kennis vanuit zelfstandig ondernemerschap in te zetten en zo meerdere bedrijven helpen bij deze transitie. Anderen krijgen bij hun werkgever de kans om locatie-onafhankelijk te werken en mee te denken over een vernieuwde wijze van support leveren en toekomstgerichte ontwikkelingen vanuit het vak.

De vereniging heeft geen winstoogmerk maar is ontstaan vanuit de behoefte om meer bekendheid aan het beroep te geven en wat deze professionals kunnen betekenen, naast het borgen van de kwaliteit van de Virtueel Support Professional. Aangezien het vak van Virtueel Support Professional nog niet als beroepsgroep bekend is en zodanig erkend wordt, kan iedereen deze titel hanteren. Het kwaliteitsniveau is daardoor heel wisselend en dat ervaart de markt ook zo.

De vereniging participeert in initiatieven om een onafhankelijk keurmerk op te zetten waarmee het kwaliteitsniveau getoetst wordt én waardoor het vak meer body en waarde in de markt krijgt.

Voordeel voor de leden

Met een grote groep VSP’s die als lid aan de vereniging verbonden zijn, kunnen we veel betekenen voor de positie en de professionaliteit van deze beroepsgroep. Wij bieden onze leden onder andere:

• Database van leden, inclusief optie voor reviews door werk- en opdrachtgevers
  • Online community voor kennisdeling
  • Kwaliteitskeurmerk voor eigen website/LinkedIn profiel
  • Lobby voor marktprofilering (marktonderzoek en benchmark)
  • Nieuwsbrief over nieuwe ontwikkelingen
  • Juridische documenten: overeenkomst van opdracht, algemene voorwaarden, verwerkersovereenkomst AVG voor zelfstandig VSP’s met jaarlijkse update
  • Juridische adviesdesk
  • Toolkit met presentatie en persbericht voor zichtbaarheid
  • Netwerkbijeenkomsten voor zowel vakinhoudelijk als persoonlijke ontwikkeling, naast diverse expertise niveaus en ontwikkelfases
  • Ledenvergaderingen
  • Korting op trainingen en opleidingen
  • Korting op verzekeringen voor VSP's
  • Pensioenopbouw voor VSP’s
  • Gemakkelijker aan opdrachten / banen komen door naamsbekendheid

Wat zeggen onze leden?

Er verandert veel in onze samenleving. Ook verenigingen merken de effecten van technologie en vergrijzing. Om mee te gaan met de tijd en te voldoen aan de wensen van onze leden staan zij centraal bij de VVSP.

Naast het volledige pakket aan collectieve dienstverlening dat de Vereniging VSP biedt, voelen onze leden zich vooral met ons verbonden door de veilige omgeving waarin men zich kan verbeteren.

Onze leden vertellen daar zelf graag meer over.

WORD LID

"Ik ben lid van de VVSP omdat ik het belangrijk vind om georganiseerd te  zijn en deel uit te maken van een netwerk. Mijn netwerk verbreden, kennis delen en korte lijnen met andere professionals om samen te werken of te kunnen inschakelen bij expertises die ik niet bezit zijn voor mij redenen om me aan te sluiten bij de Vereniging. Binnen de VVSP kom je in een ontspannen setting veel andere Support Professionals met vele verschillende expertises tegen. Netwerkbijeenkomsten zijn altijd inspirerend. Het is een gezellige club waar leden ervaringen en kennis uitwisselen. De samenwerking gaat verder dan bij andere netwerkverenigingen en de contacten zijn dieper. Mijn lidmaatschap van de Vereniging heeft een positieve bijdrage geleverd aan mijn bedrijf. Met het lidmaatschap kan ik mijn professionaliteit en kwaliteit aantonen aan de markt. Door de bundeling van krachten in de Vereniging kunnen we gezamenlijk de markt laten zien dat de Support Professional van grote waarde is voor de ZZP’er en het MKB."

Miriam Bommer

"De groei van het aantal virtueel professionals is enorm. Ook steeds meer bedrijven hebben de kracht ontdekt van ondersteuning op maat door een virtueel support professional. Dát waarborgen in een kwaliteitskeurmerk is een logische stap voor professionaliteit en bouwen aan vertrouwen. De beroepsvereniging is daar onlosmakelijk aan verbonden, om te staan en te werken aan die continue kwaliteit. Daarnaast is de beroepsvereniging voor VSP de lijm voor de verbinding tussen de professionals en dat is waardevol voor de persoonlijke ontwikkeling en om kennis te kunnen delen."

Lenie van der Zande | COMM-ON+

27 juni 2019
Met het ondertekenen van de akte van oprichting is de VVSP een feit!

Word lid!

Wil jij ook onderdeel worden van hét platform voor Virtueel Support Professionals werkzaam in Nederland en België? Of ben je elders in de wereld gevestigd?

Alle (deels) virtueel werkende support professionals uit Nederland en België kunnen zich bij ons aansluiten. Of je nu zelfstandig ondernemer bent of in loondienst werkt. Wij behartigen jouw belangen.

LID WORDEN

Blogs

Op de hoogte blijven?

Schrijf je dan hiernaast in voor onze nieuwsbrief. Op deze manier blijf je op de hoogte van alle ontwikkelingen binnen de Vereniging VSP. Je kunt je te alle tijden weer eenvoudig afmelden.